22
- февруари
2019
Старбъкс – кафе с аромат на успех

Старбъкс не е просто поредното кафене. „Starbucks Corporation“ е пример за прогресираща компания, използваща отлични рекламни стратегии. Веригата от кафенета е обявена за най-голямата в света от 2013 г. насам. Можете да опитате Старбъкс в 62 страни, а приходите ѝ надвишават милиарди долари.

Как започва всичко?

Трима студенти от Университета в Сан Франциско – Джери Болдуин, Зев Зигъл и Гордън Боукър решават да предложат нещо ново на пазара. Първото заведение отваря врати на 30 март 1971 г. в Сиатъл, Вашингтон. Специализират се в предлагането на  качествено кафе от подбрани сортове.

Какво е общото между морето и бранда?

креативна реклама варна

Старбъкс е първият помощник на капитан Ахав от епичния роман на американския писател Херман Мелвил – „Моби Дик“. Тъй като Старбъкс е кръстен на морски персонаж, логото също е създадено в морски стил. Образът на сирена е взет от скандинавска дърворезба от 16-ти век. Дизайнерите на компанията добавят дълга коса и придават по-младежки вид на девойката. Днес логото със сирената се е превърнало в едно от най-разпознаваемите по света.

През 1987 г. Хауърд Шулц купува компанията от първоначалните собственици и започва да увеличава броя на кафенетата. Така Старбъкс се превръща постепенно в това, което е в момента. Самият той казва: „Не правете нещата по начина, по който винаги са били правени. Не се опитвайте да се впишете в системата. Ако правите това, което се очаква от вас, никога няма да постигнете повече, отколкото другите очакват. ”. На 3 април 2017 г. Шулц се оттегля, а на негово място застава Кевин Джонсън.

Добрият имидж е добра реклама

Старбъкс разчита на своята известност. Компанията е инвестирала значително в създаването на визията на своите стоки, храни и напитки. В стремежа си да се отличи, веригата предлага на клиентите си качествено потребителско преживяване. Изграждането на стилен бранд на Старбъкс е постоянна задача, в която се влагат солидни средства. Марката е толкова разпознаваема, че в едно проучване от 2013 г. се казва, че клиентите биха плащали допълнително само, за да си вземат от точно от тази марка.

Идеите за развитие на бранда са винаги разнообразни и креативни. Старбъкс инвестира в своята реклама, за да поддържа имиджа си. Компанията работи със силно чувство за внимание към детайлите и се допитва винаги със своите клиенти. Пряката връзка с тях е залегнала в нейната философия.

Защо да предпочетете кафе пред чай в Китай?

брандиране на реклама
С грижа към всеки клиент.

Старбъкс успяват да накарат дори китайците да заменят чая с кафето. Предварителните проучвания на пазара ги изстрелват преди конкурентите. Старбъкс внимателно съставя своето меню с напитки от местни съставки на основата на чай. Предвидливо завързва партньорства с местни компании за кафе, за да проучи тамошните вкусове и предпочитания.

Успехът на световната верига е съвкупност от отличен мениджмънт, страстен предприемачески дух, социално съзнание и правилни ръководни принципи.

Категория: