Шанел не е просто френска компания. Тя е емблема за стил и се е утвърдила като най-предпочитаната марка на луксозни стоки в света. Реализира близо 10 млрд. долара от продажби всяка година. Преди повече от век Габриел Шанел, наричана още Коко, отваря своя модна къща на 31 Rue Cambon в Париж. Тази модна къща е най-старата активна модна къща днес. За да популяризира ценностите на Шанел, компанията разчита на разнообразни рекламни стратегии.
Какво символизира логото на Шанел
Логото на Шанел е впечатляващо със своя смел дизайн и елегантност. Сътворено в далечната 1925 г., двете преплетени С букви остават едни от най-разпознаваемите символи в света. Съществуват няколко теории за избора на тези две букви. Най-очевидната е съчетанието от инициалите на основателката на компанията – Coco Chanel.
Самата тя твърди, че е черпила вдъхновение от геометричните форми на стъклописите на параклиса, който е бил и неин дом като дете. Легендите разказват, че преплетеното лого се е използвало още от френската кралица Клод и нейната снаха-Катерина Медичи. Други смятат, че зад логото се крие и романтичен елемент – съчетание на нейното име с фамилията на най-важния мъж в живота ѝ – Артър Капел. Кой е точният източник на вдъхновение можем само да предполагаме. Факт е, че логото на Шанел се превръща в символ на стил заедно с класическия черен шрифт и цвят.
Коко Шанел – иноватор в рекламата и художник в живота
Chanel No.5 е ухание, което пленява. Създаването му е нововъведение в парфюмерията за 20-те години – смесване на аромати и добавяне на нова съставка, която прибавя необичайна сложност. Числото 5 е любимо на Коко Шанел, защото го е считала за магическо. Така на на 5 май 1921 г. се появява нов парфюм.
Chanel No.5 е иновация и в света на рекламата. За първи път рекламно лице е самата собственичка на компанията. Най-ранната реклама за №5 е от уста на уста. Коко Шанел прави изискани вечери, на които представя своя парфюм на дамите. През 1937 г. се появява и първата реклама в списанието Harper’s Bazaar. Рекламата се състои от снимка на Коко Шанел в изящна черна вечерна рокля, рекламен текст и снимка на емблематичния парфюм.
Текстът на рекламата гласи следното: „Мадам Габриел Шанел е преди всичко художник в живота. Нейните рокли, нейните парфюми са създадени с вроден нюх към драматичното. Нейният парфюм №5 е като нежна музика към завладяваща любовна сцена. Той разпалва въображението и запечатва чувството в паметта на участниците.“
Реклама със звезден блясък
През 1954 г. Мерилин Монро в свое интервю отговаря на въпроса: „С какво си лягате?” с култовaта фраза- „Как с какво, с Шанел №5, разбира се!” Така ароматът се свързва завинаги с една от най-харесваните жени на хилядолетието. През 1957 г. се измисля ново рекламно мото: „Всяка жива жена обича Шанел №5 “. Това е и първият женски аромат, популяризиран от мъж-Брат Пит. Снимката на актьора е в черно-бял цвят, докато парфюма свети в бляскави цветове като символ на жената, която ще стане истински желана с този парфюм.
Марката и нейната реклама са се развивали във времето, но с тенденция да се подчертае иконичният образ на елегантност. Компанията винаги е успявала да прави нововъведения, за да привлече своята аудитория и развие своите бляскави идеи. Ако Вие имате нужда от реклама, която да вдъхновява, обърнете се към рекламна агенция „Ваком“! Ние сме готови да Ви впечатлим!