Светът на рекламата се променя всеки ден. Измислят се нови стратегии, използват се модерни технологични решения, за да се постигне максимален успех. Но има идеи и съвети, които ще останат вечни.
Дейвид Огилви е един от най-успешните бизнесмени в съвременния свят. Наричат го още „бащата на рекламата“. През 1948г. Огилви основава своята фирма „Ogilvy & Mather“ в Ню Йорк. Тя се превръща в компания за милиони долари и днес се разпростира в 83 страни с 132 офиса.
Пътят му не е лек. Семейството му обеднява внезапно, но това не му пречи да печели стипендия за колеж. Учи известно време, но решава да си тръгне без диплома. Сменя различни професии – готвач, търговец на печки. Неговият нюх към търговията се проявява още тогава. Съставя наръчник за продавачите на печки, който се определя като един от най-добрите, писани някога.
Дейвид отива в Америка и работи за американския статистик Джордж Галъп. Анкетата на Галъп се превръща в синоним за проучване на общественото мнение. Безценната информацията за предпочитанията на потребителите и техните желания му помага да постигне своя бъдещ успех. Създава своя рекламна агенция, която е една от водещите агенции и до днес. Чували ли сте за „Dove“, „Shell“ или „Rolls-Royce“? Те са малка част от неговите клиенти.
Какви са съветите от „бащата на рекламата“?
1. „Клиентът не е глупак, той може да бъде Вашата жена. Не я подценявайте и не я шокирайте.“
Днес 73% от клиентите проучват продуктите, които искат да закупят в Интернет преди да преминат към поръчката. Ако продавате нискокачествени стоки, това ще се разбере рано или късно.
2. „Продуктите са като хората. Те притежават уникалност и могат да превърнат бизнеса в успешен или да го провалят.“
С какво се разграничава марката Кока-Кола от останалите газирани напитки? Тя е популярна. Потребителите са запознати с този продукт благодарение на огромната рекламна кампания. Кока-кола не пести ресурси. Харчи 2,9 милиарда долара годишно за изграждане на добрия имидж на своята марка. Не се колебайте да покажете продукта си на света!
3. „Нужна Ви е страхотна идея. Ако в рекламата Ви липсва страхотната идея, то тя ще премине като кораб в нощта.“
Дейвид Огилви казва, че 99 % от рекламите не успяват. „Бащата на рекламата“ ни съветва да не се спираме на първото решение, а да се стремим към уникалност. Бъдете мъдри в избора си на рекламна агенция!
4. „Рекламодателите, които пренебрегват изследванията, са също толкова опасни, колкото и генералите, пренебрегващи вражеските сигнали.“
Добрата подготовка води до добри резултати. Проучете внимателно пазара на Вашите продукти и разберете защо конкуренцията успява.
5. „Ако рекламата не се продава, тогава не е достатъчно креативна.“
Не губете време! Бъдете директни и поднесете веднага важната за Вас информация. Хората са затрупани от реклами и лесно мога да Ви пропуснат.
6. „Най-добрите идеи са на шега. Мислете по забавен начин. „
Погледнете от друга гледна точка, за да разширите възможностите си.
7. „Многото работа не е убила никой. Хората умират от скука, психологически конфликти и болести. Те не умират от работа.“
Работете за своя успех, за да получите добри резултати. Ние ще Ви помогнем, за да превърнете Вашите мечти в реалност!