22
- март
2019
Скритите тайни на най-известните лога в света

Логото е от решаващо значение за една компания. Доброто лого е комбинация от символи, шрифтове и цветове, които трябва да предадат правилното послание за дейността на бранда. То трябва да се превърне в ясен знак, привличащ клиентите не само днес, но и за в бъдеще. Професионалното лого прави марката истински разпознаваема за хората. Доверете се на рекламна агенция „Ваком“, за да Ви изработим едно наистина разпознаваемо лого. Време е да Ви представим 5 известни лога със скрити послания, над които едва ли сте се замисляли.

1. ADIDAS

адидас лого

Марката Adidas е абревиатура от името на своя създател. Първото му име е Адолф, но всички са се обръщали към него с Ади, а фамилията му е Даслер. Така се появява Адидас. Логото на марката е търпяло множество промени във времето, но е запазило характерните си три линии. Те символизират препятствията във спортните състезания. Трите ивици са използвани за първи път от финландска компания. Адолф толкова харесва дизайна, че решава да го купи от тях.

Началото на марката Adidas е твърде скромно. Адолф Даслер започва да прави спортни обувки в дома си в Херцогенаурах, Германия като първоначално никой не вярва в неговия талант. През 1924 г. по-големият му брат Рудолф се заема с разпространението на спортните обувки. През Втората световна война Адолф и Рудолф успяват да превърнат Adidas в печеливша компания. През 1947 г. съдружието им се разпада и всеки основава собствена компания. Адолф Даслер регистрира Adidas AG. Брат му Рудолф избира името Руда от Рудолф Даслер. Но след време Руда променя името си. Сега е … Пума.

2. HYUNDAI

През 1947 г. Hyundai е основана като компания, занимаваща се със строителство. След две десетилетия се трансформира в Hyundai Motor Company. През 1975 г. компанията пуска на пазара своята първа кола – Pony, проектирана и произведена в Южна Корея. Този модел жъне небивал успех не само в Азия. Печели име на най-купуван модел даже и в Канада.

хюндай логоЛогото на Hyundai е много повече от обикновено „H“. Наричат го още „летящото H“. Корейският автомобилен производител е вложил в тази буква образа на два души, които се ръкуват. Лявата страна е служител, а дясната страна – доволен клиент с подадени за ръкостискане ръце. Ръкостискането символизира доверието и удовлетворението между двете страни. Наклонът на буквата е напред, активно насочен към потребителя. Кръгът около буквата е намерението на марката да се разшири извън рамките на страната си и да се превърне в глобална и разпознаваема по цялото земно кълбо.

Днес Hyundai като част от Hyundai Motor Group е третият по големина производител на автомобили в света. Към Hyundai Motor Group се вкючват Kia Motors и Genesis Motors. Определено Hyundai е постигнал своята цел за глобален успех.

3. KFC

кфс логоЕдна от най-разпознаваемите вериги за бързо хранене е KFC. Продажбите му са огромни като единствено McDonald’s успява да поведе по брой на клиенти. Интресно е да се отбележи, че днес KFC е собственост на Yum! Brands, които управляват и Pizza Hut.

Кой е човекът от логото на KFC?

Усмихнатият брадат мъж от логото на KFC не е измислен образ, а създателят на компанията – полковник Харланд Сандърс. Роден е през 1890 г. във малка ферма, щата Индиана. Едва на 40 години той започва да продава пилешки ястия в един ресторант на бензиностанция. Спорът с конкурент, който не одобрява активната реклама на ресторанта, води до смъртоносна престрелка. След четири години си купува малък хотел с ресторант към него. Но за съжаление всичко изгаря. Отваря нов хотел, но Втората световна война разваля плановете му.

След войната, той се опитва да спечели партньори. Рецептата му е отхвърлена 1,009 пъти. „Тайната рецепта“ на Сандърс се нарича „Kentucky Fried Chicken“. Годините на неуспехи и нещастия не го сломяват и Сандърс най-накрая успява да превърне идеите си в печеливши.

Оригиналното лого на KFC е създадено от Lippincott & Margulies през 1952 г. Оттогава стилизираното лице на основателя на веригата за бързо хранене е съществена част от брандирането на компанията. Първоначално всичко е в черно и бяло.

През 1991 г. „Kentucky Fried Chicken“ вече се изписва като “KFC”. Смята се, че причината за тази промяна е желанието на компанията да премахне думата „пържени“ като асоциация за нездравословна храна. Но полковник Сандърс, неговата козя брадичка, белият костюм и специалната вратовръзка продължават да символизират ароматни пилешки хапки по цял свят.

4. Toblerone

тоблерон логоТоблеронът е швейцарски шоколадов десерт – любим на малки и големи по света. Логото му с планина и червени букви е неразделна част от неговия образ. Историята на логото датира от 1908 г. Шоколадовото блокче с необичайна триъгълна форма е идея на двама души – Теодор Тоблер и неговия братовчед Емил Бауман. Те създават уникално изкушение от млечен шоколад, бадеми, нуга и мед. Наричат го Toblerone. Защо точно така? Тоблеронът е съставен от името “Тоблер” и думата “Тороне”, която на италиански означава мед и бадемова нуга.

Логото на Тоблерон не може да бъде разгадано само с един поглед. Триъгълната форма на десерта е директната асоциация с остър връх. Смята се, че това е върхът Матерхорн, който е в швейцарските Алпи. Ако се загледаме достатъчно внимателно, ще видим в образа на планина и мечка. Мечката е символ на швейцарската столица Берн и затова заема своето почетно място в шоколадовото лого. Берн се нарича още „Градът на мечките“. Достатъчно е да я забележите веднъж и винаги след това ще я отличавате.

5. Walt Disney

дисни лого

Walt Disney Studios е емблема за филмова компания. Всяка компания се нуждае от корпоративна идентичност и лого, което да го представи в публичното пространство.

Първото лого на Уолт Дисни носи изображението на Мики Маус – най-известният анимационен образ на своя създател. Той е на черен фон с ръчно изписано „Walt Disney“. Следва промяна – добавя се приказен замък.
Оригиналният “приказен замък” има истински прототип, но по-късно компанията решава да направи промени. Така немският замък Нойшванщайн в логото отстъпва място на замъка от Дисниленд в Париж през 2006 г. По-късно промените засягат както стилизирания замък, така и самото лого, докато изображението придобива препратки към Питър Пан и други приказни герои, “родени” от студиото.

След като Pixar става партьор на Дисни, идва време и за 3D версия на оригиналното лого на Disney. Новата визия се показва сред светлина от фойерверки, разкриващи приказния замък и надписите.

Категория: